Renault Nepta

Autor: Andrei Nan 28 sept. 2006 Concepte auto

Renault Nepta Concept continuă linia de design inaugurată de Altica şi Fluence, dând câteva indicii despre înfăţişarea noii generaţii Laguna. Nepta este un cabriolet GT cu patru locuri ce oferă o performanţă demnă de un prestigios sedan. Cu o lungime de aproape cinci metri, elegantul concept este o expresie a viziunii Renault asupra plăcerii condusului.

Forma laterală vălurită creează impresia de fluiditate, subliniată şi de culoarea argintie a părţii mai joase a caroseriei. Partea frontală este dominată de grupurile optice impunătoare şi sigla constructorului francez. Farurile sunt realizate cu LED-uri, fiind o creaţie a producătorului Valeo. Tehnologia LED permite un consum de energie mai mic şi o durată de viaţă mai mare, urmând a se impune cu siguranţă în viitor.

Grupurile optice folosesc o tehnologie ce se bazează pe reflexia şi propagarea luminii. Fasciculul principal este redirecţionat constant de blocuri de cristal, adaptându-se în timp real la condiţiile de drum. Spatele lung şi îngust al maşinii, împreună cu stopurile cristaline contribuie semnificativ la senzaţia de mişcare a noului concept Renault. Portierele de tip pescăruş permit un acces foarte bun în interior, descoperind în acelaşi timp şi compartimentul motor, astfel obţinându-se un efect vizual de execepţie

Planşa de bord, ce pare suspendată împreună cu pedalele iluminate, creează o poziţie de condus lejeră şi luminoasă. Indicatoarele de bord conice sunt îmbrăcate în piele, în timp ce detaliile de aluminiu aduc un aspect modern. Ceasurile digitale combinate cu cele analogice sunt o expresie a combinării maşinilor clasice cu era modernă. Butoanele pentru comanda aerului condiţionat sunt situate în extremităţile planşei de bord, fiecare pasager putându-şi ajusta mediul propice pentru o călătorie cât mai plăcută. Scaunele sunt fixe, însă şoferul îşi poate regla volanul şi pedalele pentru o poziţie de condus relaxantă.

Schimbarea treptelor de viteză se face cu ajutorul unor padele situate în spatele volanului, modul de lucru al cutiei de viteze putând fi schimbat de la un buton rotativ situat central pe planşa de bord. Podeaua roşie creează impresia de continuitate a vehicului de la interior până la compartimentul motor. Tetierele locurilor din faţă au încorporate ecrane pentru vizionarea DVD-urilor. Pasagerii sunt protejaţi de vânt prin integrarea între locurile din faţă şi spate a unor deflectoare de aer transparente.

Nepta este propulsat de un motor V6 de 3,5 litri dublu turbo, ce dezvoltă 420 CP. Montat longitudinal, acesta îşi transmite cei 560 Nm obţinuţi la 3.000 rpm punţii spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu şapte trepte. Acceleraţia până la prima sută de km se realizează în 4,9 secunde. Puterea este transmisă la sol prin intermediul pneurilor Michelin PAX 275-710 R 750 EOLUS montate pe jante de 23 de inch. Designul anvelopelor este special desenat pentru o tracţiune mai bună şi o reducere a perturbaţiilor.

Nepta este un ecou al erei de aur a automobilului, rămânând în acelaşi timp un concept modern şi inovativ. Nu se ştie încă dacă puternicul motor regăsit pe acest prototip va fi disponibil în viitor şi pe maşinile de serie.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide